سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Header image قالب های پارسی بلاگ
[ http://www.theme.ParsiBlog.com ]
[] [ RSS ]
 
 
چون از کارى ترسى بدان درشو ، که خود را سخت پاییدن دشوارتر تا در نشدن در کار و ترسیدن . [نهج البلاغه]
در مورد من
لوگو وبلاگ من
تفاوت عمده فتوشاپ CS با ورژن‌های قبلی - قالب های پارسی بلاگ
لوگوی دوستان
فهرست موضوعی یادداشت ها
پیوندهای روزانه
اشتراک خبرنامه
 
تفاوت عمده فتوشاپ CS با ورژن‌های قبلی
نوشته شده توسط: مجتبی نیکنام
پنج شنبه 86/2/6 ::: ساعت 3:34 عصر
[لینک ثابت] :: کلمات کلیدی:

- وقتی شما در حال کار با فونتها هستید و با پنل character مشغول هستید ، میتونید نمونه از شکل فونتها رو هم در کنار اسم فونت ببینید و در واقع sample نمایش میده که اون فونت شما چه شکلی داره و اون رو انتخاب میکنید. این قابلیتی بود که باید مدتها قبل در فتوشاپ اضافه میشد.

- توی منوی Layer ها ، Smart Objects ، این بخش که به افرادی که در طراحی خودشون از لایه های زیاد استفاده میکنند ﴿ طراحی های چند لایه ای﴾ خیلی کمک میکنه، و میتونه در روند کارشون خیلی موثر باشه.

توضیح اینکه: فرض کنید عکسی دارید و روی اون عکس کار میکنید، ۱ لایه جدید ایجاد میکنید که فرضا در اون لایه جدید ۱ دایره میکشید و از منوی filter یک فیلتری رو روی اون دایره اجرا میکنید. حالا قصد دارید که روی اون دایره کاری انجام بدین، اما نه روی همون عکس ، توی یک پنجره دیگه در فتوشاپ ! ، برای این کار میاید و از منوی Layer روی اون لایه که مد نظرتون هست، Smart Objects رو فعال میکند و یک آیکون کوچیک کنار لایه همون شکل قرار میگیره. شما میتونید با ۲ بار کلیک بر روی همون لایه، تمام اشیائی که در اون لایه خاص داشتید رو در یک پنجره جداگانه داشته باشید و فقط روی اون لایه تغییراتی که دوست دارید رو بدین و وقتی پنجره جدید رو Save میکنید ، میبینید که تمام تغییراتی که دادید بر روی فایل اصلی اعمال میشه، بدون اینکه نیاز باشه اون لایه رو جا با جا کنید.

نکته اینکه: وقتی روی لایه ای که Smart Objects رو اعمال کردید تغییری بدین ، قابلیت Smart Objects از روی اون لایه از بین میره و باید دوباره اون رو فعال کنید.

- از قابلیت های دیگه ای که به این نسخه اضافه شده و در اصل تکمیل شده نسخه قبلی هست، پنل keyboard shortcut and menus هست. که شما میتونید منو های کار رو هم کنترل کنید و اونهایی که کمتر کاربرد دارند رو از جلوی چشم مخفی کنید و همینطور اونهایی که دوست دارید و یا بیشتر استفاده میکنید رو رنگی کنید.

- توی نسخه جدید از لحاظ ظاهری سعی شده چشم رو با چیزهای اضافی خسته نکنه. اگر دقت کرده باشید در نسخه قبلی CS دور پنل ها و بعضی اشیا در این برنامه از خطوط مشکلی استفاده شده بود که در این نسخه از رنگهای ملایم و سایه های ملایم استفاده شده و دیگه از خطوط مشکلی دور پنل ها خبری نیست.

- Vanishing Point ، در منوی فیلتر، برای کار روی مکان ها و فضاهایی که به صورت پرسپکتیو هستند و شما میتونید راحت اونها رو Select کنید.

- در بخش فیلتر گالری هم برای اینه راحت متوجه بشید که هر فیلتر چه کاری انجام میده ، اومده و یک عکس ثابت و مشابه رو قرار داده .

- Adobe Bridge هم که در نسخه جدید بیشتر روش کار شده و خیلی هم عالی شده. شما میتونید تنضیمات زیادی رو برای دیدن و انتخاب عکس داشته باشید و الان با مجزا شدن این برنامه میتونید بدون باز کردن خود فتوشاپ ، فایلهای PSD خودتون رو در این برنامه ببینید.

- در منوی Edit در Transform حالت Warp هم اضافه شده که میتونید تغییر حالت های کاملتری در وسط Object ها داشته باشید.

- اضافه شدن Auto select Groups در ابزار Move tools البته میتونید اون رو در زیر نوار ابزار به صورت خاموش ببینید که اگر Auto Select Layer رو فعال کنید ، اون هم روشن میشن.

با امید موفقیت برای تمامی دوستان Wink

***********************************
منبع: انجمن‌های سایت آفتابگردان



نظرات دیگران: () نظر

لیست کل یادداشت های وبلاگ
قالب جدید: سحر
[عناوین آرشیوشده]

 

پارسی بلاگ: پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
قالب سحر :: قالب ساز: مجتبی نیکنام ( www.NIKNAM.org )
جهت دریافت کد قالب اینجا کلیک کنید